فواید حرکات موزون برای لاغری شکم و کاهش وزن

0
7

آموزش حرکات موزون

 

حرکات موزون یکی از انتخاب های فوق العاده ای است که براي رسيدن به کالری سوزی بیش تر پیش رو دارید. برای این که علی رغم کالری سوزی حسابی، انجام چنين فعالیت هایی حالتان را هم خوب خواهد کرد.

بسياري از اشخاص صبر و حوصله ساعت ها دویدن روی تردمیل را نداشته و پس از چند دقیقه حوصله شان سر میرود . حرکات موزون میتواند جایگزین و تنوع فوق العاده ای براي این گروه از اشخاص باشد و انگيزه ورزش کردن آن ها را چند برابر کند. بی تردید حرکات موزون نیز ورزش بوده و جزء ورزشهای هیجان انگیز و بی نظیر شناخته شده محسوب می شود . آن هم نه بعنوان یک ورزش ساده، بلکه ورزشی که تمام عضلات و قسمت های بدن را درگیر کرده و براي خود ورزش کاملی است.

 

رقص ورزش هوازی است یا بی هوازی؟

به طور کلی می توانیم بگوییم، رقصیدن شاخه ای از ورزش است که هم زمان حاوی حرکات هوازی و بی هوازی ميشود . یادتان باشد که بدن ما براي حفظ سلامتی و شادابی اش احتیاج به ترکیبی از هر دو گروه هوازی و بی هوازی دارد. احتمالا برایتان جذاب باشد که بدانید در حین تمرین رقص کدام حرکات هوازی محسوب شده و کدام یک بی هوازی است.

 

هوازی:پرش، حرکات ریتم دار به چپ راست و عقب و جلو و چرخش بدن و چرخیدن

بی هوازی:حالت اسکوات در طول رقص، حفظ تعادل و بلند کردن فرد ديگر یا بدن خودتان

 

حرکات موزون،آموزش حرکات موزون,کلاس حرکات موزونآموزش حرکات موزون

 

عضلات درگیر در زمان رقص

این که کدامیک از عضلات در طول رقص درگیر ميشود ، بیش تر بستگی به نوع ورزش شما دارد. در ادامه این مقاله عضلات مختلف و درگیر شدن یا نشدنشان در زمان رقص را بررسی خواهیم کرد.

 

عضلات هسته بدن: آری، قدم برداشتن ها و تکان دادن میان تنه حسابی عضلات شکم و پهلوهایتان را درگیر خواهد کرد.

 

عضلات بازوها: آری. با وجود این که بیش تر حرکات در طول رقصیدن، قسمت های پایینی بدن را درگیر ميکند ولی بازوها و دستها بی بهره نبوده و در زمان تحرک شما درگیر خواهد شد.

 

عضلات پاها: آری، بی تردید بيش ترین تأثیر رقص روی عضلات پائین تنه شما خواهد بود و عضلات چهارسر ران و همسترینگ تان فعال خواهد شد.

 

عضلات باسن: آری. در رقصهایی مثل هیپ هاپ و باله حرکاتی که انجام می دهید، عضلات سرینی یا همان ناحیه باسن را درگیر خواهد کرد.

 

عضلات کمر: آری. بیش تر انواع رقص، هم زمان روی عضلات هسته بدن و کمر تأثیرشان را خواهند گذاشت.

 

حرکات موزون،آموزش حرکات موزون,کلاس حرکات موزونانواع مختلف رقص

 

انواع مختلف رقص براي کاهش وزن

 

رقص سبک ازاد

رقص سبک ازاد به شما این قابلیت را ميدهد که ازادانه حرکت کنید بدون اینکه با مراحل رقص یا حرکات بدن مشکلی داشته باشید. این مدل رقص ساده ترین شکل رقص است و میتواند به وسیله تمام گروه‌های سنی انجام شود. رقص سبک ازاد علاوه بر کاهش وزن، بدن شما را انعطاف پذیرتر ميکند . این شکل رقص را میتوان روی هر مدل موسیقی با صدای بلند انجام داد و شما میتوانید سرعت خود را با رقصیدن به هر صورتی که دوست دارید، افزایش دهید.

 

ریتم باید تند باشد تا سطح انرژی تان افزایش پیدا کند و باعث شود که سریع به رقصیدن بپردازید. این مدل رقص باید هر روز به مدت ۳۰ دقیقه انجام شود تا به کاهش وزن کمک کند. شما میتوانید تنها یا با یک گروه که موسیقی پر سر و صدا و ریتم تند را دوست دارد تمرین کنید. لذت بردن از این رقص در یک گروه، تجربه ی فوق العاده ای خواهد بود.

 

رقص عربی

کالری سوزی در ریتم های ارام تری ۲۷۰ تا ۳۲۰ کالری و در ریتم های سریعتر بین ۲۹۰ تا ۳۶۰ کالری در ساعت میرسد .

 

زومبا

رقص زومبا در واقع سالسا، رومبا، مرینگ و هیپ هاپ را با هم ترکیب ميکند تا سبب حرکت دادن بدن تان شود و در نتيجه به شما یک تمرین کاردیو ميدهد . کلاسهاي زومبا در بسياري از باشگاه ها در کل کشور  عرضه ميشود و هدف آن لذت بردن مردم در طول ورزش کردن است. هیچ شریکی براي این نوع رقص مورد نیاز نیست. اکثر گام ها راحت است و بازوها، شکم و پاها را تقویت ميکند . این رقص یک تمرین هوازی عالی براي تناسب اندام است.

 

رقص باله

براي یک فرد سبک وزن و سطح تازه کار باله، ميزان کالری سوزی عددی بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ کالری خواهد بود. اما این ميزان کالری سوزی رابطه کاملا مستقیمی با ميزان منقبض کردن عضلات و حرفه ای بودن فرد در تمرین دارد. هرچقدر عضلاتتان را در زمان رقص باله بیش تر درگیر کنید و حرفه ای تر باشید قطعاً این کالری سوزی بیش تر شده و حتی به دو برابر این اندازه خواهد رسید.

 

سالسا

این رقص ظریف و شورانگیز از آمریکای لاتین جدیدا محبوبیت زيادي را در کلوب های شبانه و استودیوهای رقص به دست آورده است. این نوع رقص از سبک های رقص کومبیا، بومبا و موسیقی مرینگ و بعضی ديگر الهام گرفته است. سالسا حاوی الگوی شش گام است که با بیش از هشت ضرب موسیقی همراه با چند نوبت چرخش انجام ميشود و دو طرف در زمان رقص کنار هم هستند. یک ساعت رقص سالسا سبب ميشود  ۴۲۰ کالری بسوزانید. از این جهت ، این رقص یک انتخاب خوب براي برنامه ی کاهش وزن است.

 

رقصیدن در کل میتواند به کاهش چربی های بدن به ویژه چربی دور کمر کمک کند. شیوه ی رقص های قدیمی قطعاً سبک رقص خوبی براي کمک به کاهش میزان ی دور کمر است. رقصیدن خيلي مانند ورزش کردن به نظر نمی رسد، بیش تر جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارد، پس سبک رقصی را انتخاب کنید که در برگیرنده ی پیچ و تاب های زيادي باشد. رقصیدن میتوان به شما کمک کند توجه بیشتری به اندازه ی دور کمرتان داشته باشید، ولی در واقع هنگامی که این کار را انجام می دهید وزن تمام قسمت های بدن تان را کاهش ميدهد و نه تنها کمر را.

 

رقص شکم هم سبک خوب دیگری از رقصیدن است که میتوان از آن براي کاهش سریعتر چربی شکم استفاده کرد. این رقص به کاهش وزن کل بدن کمک ميکند ، ولی بطور مشخص بر دور کمر تمرکز دارد. رقص هایی که ميزان تنفس شما را به سطحی بالاتر می برند به افزایش کاهش وزن کمک خواهند کرد. شخصی که ۵۷ کیلو وزن دارد با ۳۰ دقیقه رقص سرعتی ۱۸۰ کالری خواهد سوزاند، در حالی که با رقص آهسته تنها ۹۰ کالری می سوزاند.

 

 گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید